Hrvatska je tijekom godina
stekla reputaciju popularne turističke destinacije zahvaljujući izvrsnoj kuhinji, mediteranskoj klimi, prekrasnoj jadranskoj obali i povijesnoj važnosti. No,
potrebe i želje gostiju stalno se mijenjaju, a novim generacijama posjetitelja lijepa obala i dobra hrana više nisu dovoljni da se odluče posjetiti Hrvatsku. Tržište je prepoznalo
potrebu uvođenja novina i prilagođavanja turističke ponude turističkoj potražnji. U kojim segmentima hrvatski turizam postaje
jak konkurent modernim turističkim destinacijama u svijetu saznajte u nastavku članka.
1. PUTOVANJA
Kako bi gosti iz europskih zemalja
lako i brzo doputovali do najljepših destinacija ove zemlje, važno je gostima
ponuditi bezbrižno putovanje i jednostavan pristup. Hrvatska bi uskoro trebala
ući u schengenski prostor i time smanjiti nesnosne gužve na granicama. Ova se zemlja može pohvaliti i
sve brojnijim zračnim vezama koje važne turističke gradove poput
Splita i
Dubrovnika povezuju s ostatkom svijeta,
otvarajući tako vrata gostima iz dalekih zemalja. Uz to je proces odobravanja vize pojednostavljen i olakšan, a nudit će se sve više i više
održivih opcija putovanja.
2. ODRŽIVOST
Zaštita okoliša i element održivosti je poslijednjih godina postala
jedna od bitnih stavki u planiranju putovanja. Održivost i ekološki pristup sve su prisutniji u Hrvatskoj jer su pružatelji usluga uvidjeli važnost ovog segmenta za naše goste.
Hrvatski turizam promiče razvoj održivog turizma sljedećim praksama: suradnja hotela i restorana sa domaćim obiteljsko poljoprivrednim gospodarstvima te
no-waste politika u istima. Promoviraju se
aktivnosti za smanjenje zagađenja prirode kao primjerice
biciklističko razgledavanje gradova. Razvrstavanje otpada u javnosti i smještajnim jedinicima je postala učestala prakasa kao i
pružanje plastic-free smještaja. Hrvatski turizam također promovira
racionalno korištenje tj. štednju energenata u svim segmentima branše.
3. DIGITALIZACIJA/ MULTIMEDIJALNOST/ PRISTUPAČNOST
Pojava novih trendova u turizmu rezultat je
rotacije u generaciji posjetitelja. Upoznajemo nove turiste tzv. mlade
generacije Z, čiji se motivi i očekivanja putovanja ne mogu usporediti s onima ostalih "
klasičnih" gostiju. Mlade generacije
rođene su s tehnologijom, koju svakodnevno koriste pa su im
informacije dostupnije nego ikad. Gosti ovakvog kalibra prvo pokušaju pronaći sve potrebne informacije o željenoj destinaciji, pa čak
virtualnim šetnjama “posjećuju” gradove prije nego što se odluče na posjet. A i pri donošenju odluka ključna je
upotreba mobilnih uređaja: gosti sve više vrše
rezervacije putem svojih pametnih uređaja, traže
pomoć od virtualnih asistenata i plaćaju putem bankovnih aplikacija.Ukratko, ova vrsta gostiju pažljivo organizira svoja putovanja i
informira se o svim mogućim segmentima boravka u Hrvatskoj - ali digitalnim putem.
Sudionici u turističkoj industriji, od malih privatnih iznajmljivača do hotelskih lanaca, prepoznali su potrebu za
prijeko potrebnom digitalizacijom i multimedijalnošću svog poslovanja i ponude. Kao rezultat toga, smještajne jedinice su
brendirane, gostima se nude
virtualni obilasci smještaja, procesi rezervacija su
pojednostavljeni i ubrzani, a prisutnost i
aktualnost na društvenim mrežama postaje “must” jer u suprotnom dolazi do sumnje u pouzdanost smještaja od strane gostiju. Gosti
očekuju ažurne i točne informacije gdjegod se virtualno kretali, a Hrvatska kao turistička destinacija ulaže velike napore u
pružanju cjelokupnog digitalnog “guest journey-a”. Također treba napomenuti da je digitalizacija u turizmu korisna ne samo za goste već i za pružatelje usluga:
komunikacija s gostima postaje pristupačnija, a gosta je moguće svrstati u kategoriju „
stalnih gostiju“ i stvoriti dugoročnu suradnju s gostom.
4. DIFERENCIJACIJA
Profili turista se razlikuju i samim time je potrebno ponuditi
različite, ali i odgovarajuće usluge/smještaje za svaku pojedinu skupinu gostiju.
Ponuda hrvatskog turizma nije monotona i gosti imaju opciju biranja svog odgovarajućeg stila i smještaja i usluge. Važno je spomenuti kako “
idealan tip odmora” novom modernom turistu ne predstavlja boravak isključivo u svojoj iznajmljenoj smještajnoj jedinici. Gosti konstantno
traže raznolikost u ponudi aktivnosti kako bi obogatili svoj odmor. Traženi su svi tipovi klasičnih i adrenalinskih sportova, istraživanje netaknute prirode i druge zanimljive aktivnosti. Sve kako bi gostima omogućili
atraktivniji način turističkog obilaženja. Hrvatska također posljednjih godina promovira nove vrste turizma poput
ruralnog i gorskog turizma čime se turistička branša želi
podići na razinu cijelogodišnjeg turizma. Teži se prestanku “masovnog turizma” i potiču se putovanja izvan glavne turističke sezone.
5. SMJEŠTAJ U VILI KAO POJAM MODERNOG TURIZMA U HRVATSKOJ
Kao odličan primjer jedne vrste smještajnog objekta u kojem se mogu prepoznati novi i
moderni trendovi današnjeg turizma navodimo
boravak u vili s bazenom u Hrvatskoj. Već u prvotnoj fazi istraživanja i informiranja o određenoj smještajnoj jedinici, vile s bazenima imaju
veliku prednost - ville u Hrvatskoj oglašene su najčešće u
provjerenim i pouzdanim digitalnim platformama kao što su to turističke agencije. Informirati se mogu o vili ili lokaciji iste na internetskim stranicama ili samostalno, ali mogu i
komunicirati sa booking agentima koji su na raspolaganju.
Rezervacijski sustavi su optimizirani, jednostavni i gostima se pruža usluga online plaćanja svog smještaja uz automatsko dospijeće potvrda. Pričamo o sveobuhvatnom digitalnom pristutstvu, ažurnosti, točnosti podataka kao i
efikasnost tzv. customer supporta.
Nadalje, ova vrsta smještaja
atraktivno je riješenje za ciljnu skupinu tzv “
digitalnih nomada” koji mogu rezerviranjem vile
kombinirati svoje slobodno vrijeme sa poslovnim obavezama i istovremeno
istraživati jednu stranu zemlju - pojam zvan
bleisure putovanje. I za kraj, vile, čije su ponude sve raznovrsnije, sve češće imaju
odlike promoviranja održivog turizma sa postavljenim solarnim panelima, punionicama za električne automobile, domaćim proizvodima iz vlasititih eco-vrtova, sustav za razvrstavanje otpada i
štedljivo korištenje energenata.
I Vi možete
izvući ono najbolje iz Hrvatske ukoliko rezervirate
vilu za odmor u Hrvatskoj za sebe i svoje najdraže. Uvjerite se sami koliko hrvatska turistička scena prati trendove i
provedite nezaboravan odmor!
Anna Loncar
10.5.2023